Od strony osoby tworzącej biznesplan to chyba jedyny dokument do pracy, z którego wielokrotnie śmiałem się stwierdzając, że to jedyny odcinek dokumentacji, którego wkuwam na pamięć nim konkurs się rozpocznie. Generator wniosków oraz szablon jak uzupełniać generator stanowią nierozłączność, która na wzajem uzupełnia się i jest do tego samego: standaryzacji procesu przygotowania biznesplanu e-usługi. Instrukcja ma punkt po punkcie wyszczególniony komentarz do tego jak zrozumieć generator, co oznaczają każde pola i jak prawidłowo powinny być wypełnione. Chwilami nawet wydaje mi się, że jest ona dla sprawdzających wnioski wInstytucji Finansującej bardziej ważna aniżeli rozporządzenie czy kryteria oceny, bo bardzo często cytowana jest w recenzjach, choć nie mogę znaleźć w papierach działania prawnego dla oparcia dla tych działań i chętnie przyjmuję fakt ten w sporządzonych protestach ocen merytorycznych projektów e-usług. W niektórych RIF to działa, a w innych nie. Taki to zaszczyt spotyka twórców projektów.
Jeśli miałbym dawać zalecenia jak pisać wniosek POIG 8.1, to powiem krótko: wyłącz całkowicie mózg, przestań myśleć o tym jaki masz fajny projekt, i punkt po punkcie idź za instrukcją. Ta jedna metoda gwarantuje sukces. Często sam łapię się na tym, że tak mi się podoba pomysł klienta, na którego zlecenie pracuję, iż oddaje się marzeniom o przyszłości i mam tendencję do mówienia więcej niż żąda tego dokumentacja. Powtarzam: instrukcja wypełniania wniosku standaryzuje proces. Jak chcesz być oceniony jak inni wnioskodawcy, stosuj się do zaleceń instrukcji. Przedstawiciel instytucji oceniającej nie będzie oceniał twojego geniuszu, tylko zgodność z celami programu PO IG 8.1 i na tym się skup, a instrukcje traktuj jako drogowskaz i przepis na sukces. Tu nie ma miejsca na innowacyjność – wypełniaj wytyczne instrukcji.
Inne witryny: Witryna 1,
Słowa kluczowe: PARP PO IG 8.1, PO IG 8.1, pisanie wniosków, unijne dofinansowanie, sprawdzenie wniosku przed wysłaniem, sprawdzenie wniosku, model biznesowy 8.1, biznesplan 8.1, wskaźnik produktu, wskaźnik rezultatu, konsulting it
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz